Selecteer een pagina

Over de CCCE

De Cold Classic Car Experience is een kleinschalige winterse toertocht voor auto’s die hun eerste kilometers al vóór januari 1990 op de teller hebben gezet.  De eerste editie van de CCCE is begin maart 2018 verreden. De organisatie van de CCCE is in handen van Stichting “De Zware Hufters”.

De CCCE is ontstaan omdat we als team De Zware Hufters na 6 jaar deelname aan de Carbagerun Wintereditie wel eens iets anders wilden. Door de jaren heen was er best wat ervaring met veel verschillende soorten auto’s opgedaan. Van een grote bestelbus, een Audi V8 tot een tweetal Dafjes. En juist die laatste bleven hangen in het geheugen! Wat een ervaring was dat om met die oude en technisch simpele auto’s zo’n tocht in de winter te volbrengen. Uiteraard moest er onderweg soms stevig gesleuteld worden en moesten we creatief denken om tijdig de eindstreep te halen. Het gevoel waarmee we toen aan de eindstreep stonden, is de grondslag van de CCCE. Want stel je eens voor: je hebt een leuk oud wagentje en daarmee ga je de meest uitdagende wegen in Noorwegen en Zweden bedwingen. Veel gladdigheid, sneeuw, en een top sfeer zorgen voor de basis ingrediënten van deze tocht. Dit alles natuurlijk met respect voor land & landschap waar we te gast zijn.

CRWE0323-pb_20120215D300-0010
2012
pb_20130130D300-0068h
2013
pb_20140214D300-5508
2013
WP_20150224_002
2015
Carbagerun Winter 2016 - Dag 5
2016
Carbagerun 2017 - dag 5
2017
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

De CCCE is bewust kleinschalig, het gaat om de ervaring en de lol.

De CCCE kent géén snelheids- of tijdgebonden elementen, ook worden er géén behendigheidsactiviteiten uitgevoerd met de eigen voertuigen, de winst kan dus alleen worden behaald door op je eigen creatieve manier de dagopdrachten te vervullen.

 

Wat krijg je dan als je meedoet?
Er wordt best het een en ander voor je geregeld, zo zijn ferryovertochten gecoördineerd en worden hotels van tevoren besproken, zodat alle deelnemende teams in hetzelfde hotel verblijven en dus ’s avonds hun ervaringen kunnen delen.  De organisatie rijdt ook mee in het veld en ondersteunt met het vinden van de juiste route en kan, omdat er een monteur aan boord is, ook helpen bij pech onderweg. Altijd makkelijk, maar de ervaring is dat er ook veel technische kennis is onder de deelnemers, je moet haast ook wel met zo’n oude bak!

CRWE0323-pb_20120215D300-0010
Hotels worden geregeld
pb_20130130D300-0068h
Gezellig met de hele ploeg in één hotel
pb_20140214D300-5508
Technische ondersteuning aanwezig
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

De auto’s die meegaan moeten uiteraard aan alle wettelijke eisen voldoen en hoeven echt geen over de top gepoetste speciale ultra zeldzame klassiekers te zijn, liever niet zelfs. Het kan best voorkomen dat je eens in een sneeuwhoop belandt, of uitglijdt en ergens tegenaan tikt. Kortom, doodgewone auto’s -maar dan geboren vóór 1990- zijn prima! Zo reden er al een 2 CV  een paar Renaults 4, een Opel A Ascona, een Ford Capri een Chevrolet Suburban, diverse Mercedessen 190, een NSU en een mini mee.

Onderweg krijgen de teams opdrachten om uit te voeren. Hiermee wordt het klassement bepaald. Het gaat bij de CCCE nadrukkelijk niet om snelheid. Het team dat onderaan staat in het klassement heeft de twijfelachtige eer om een rode lantaarn te vervoeren in de auto. Geloof ons, dit is een zeer irritante attribuut! Maar weer inleveren aan het einde van de dag betekend 10 punten en daarmee kan je hem kwijtspelen aan een ander team.

CRWE0323-pb_20120215D300-0010
Deelnemer XXL
pb_20130130D300-0068h
Creatief met opdrachten
pb_20140214D300-5508
De rode lantaarn...
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

De CCCE Crew

Theo

Theo

General Manager

(ont)regelneef, eerste aanspreekpunt,
spin in het CCCE-web.
Heb je een vraag?
Ga maar naar Theo!

Sven

Sven

Technical Manager

Onze supermonteur is de steun en toeverlaat van elk team dat met pech komt te staan. Is in staat om zelfs het meest weerbarstige voertuig te reanimeren. (of het ravijn in te duwen…)

René

René

Creative Manager

Coördinator vage opdrachten en goudeerlijk jurylid. Schijnt niet omkoopbaar te zijn.

Trooper One

Trooper One

Crew Transport

In 2024 rijden we de route in ons nieuwe Crewblik, een Isuzu Trooper uit 1986.

Peter

Peter

Logistic Manager

Routeplanner. Probeert te zorgen dat de teams niet van het pad afraken. Doet daarnaast ook iets met foto’s.